PR

Format PR-bureau promoverer kunstneriske eller kulturelle projekter. Anne Riber har arbejdet med kunst- og kultur PR i mere end 8 år, og har været eller er fast tilknyttet flere danske små og store kulturinstitutioner. Kunsten har sin egen særlige fortælleform og kommunikerer på mange niveauer. Det er vigtigt at bevare kunstens særegenhed – også når man promoverer den.

 

Det er netop denne særlige forståelse for kunstens egenskaber kombineret med erfaring og saglighed, der kendetegner Formats tilgang til det at promovere kunst: altid på kunstens præmisser og med respekt for det enkelte projekt. Det gælder ikke nødvendigvis om at råbe højest eller at give køl på den skæve og til tider snørklede historie, når man vil trænge igennem til medierne. Format sørger for at få budskabet igennem i den rette tone og med troværdigheden i behold.

 

Eksempler på pr-opgaver kunne være: pressemeddelelse-produktion, pressehåndtering, presserådgivning, opsøgende pressearbejde, facebook-redaktør, håndtering af mindre markedsføringskampagner, web-rådgivning, eventplanlægning og udførelse, pressemødehåndtering.

 

Nuværende kunder: Copenhagen Art Week 2013-2015, Filiorum, Holbæk Kommune, Råderum og Læsø Kunsthal.

Tidligere kunder: Bl.a. Artist Run Festival, Det Skinbarlige Øje – En film om maleren Michael Kvium af Peter Klitgaard.